Materiaalin vaihto


Vastaa Viestiin
Juli
Viestit: 13
Liittynyt: 01.12.2018 0:06

Materiaalin vaihto

Viesti Kirjoittaja Juli » 25.01.2019 13:14

Eikö materiaalin vaihtaminen ole sallittu myös G1 ikäkaudessa, kiertokanget ja kampiakseli, mikäli muoto on sama kuin alkuperäisissä

Pumppujalka
Viestit: 32
Liittynyt: 03.08.2011 14:35

Re: Materiaalin vaihto

Viesti Kirjoittaja Pumppujalka » 25.01.2019 23:39

No ei ihan noin. Eli terästä ei voi korvata titaanilla, tai alumiinilla. Lisäksi kampiakselien kohdalla luokitustodistuksessa mainitaan tyyppi (valettu/taottu). Liite K edellyttää myös tyypin säilymistä identtisenä luokitellun kanssa mittojen lisäksi, vaikka metalliseos voikin olla erilaista. Esimerkkinä vaikka Escort TC, jossa perusluokituksessa kampiakselin kerrotaan olevan valettu. Lisäluokituksella 1.1.70 luokitellaan taottu teräsakseli. Eli G1 ikäkaudella on vain valuakseli ja G2 eteenpäin käy myös taottu teräsakseli.

P1800
Viestit: 63
Liittynyt: 03.08.2007 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Materiaalin vaihto

Viesti Kirjoittaja P1800 » 26.01.2019 4:26

Juli kirjoitti:
25.01.2019 13:14
Eikö materiaalin vaihtaminen ole sallittu myös G1 ikäkaudessa, kiertokanget ja kampiakseli, mikäli muoto on sama kuin alkuperäisissä
Ainakin Porschessa on titaanikiertokanget erikseen luokiteltu G1:een. Muoto ja paino ei kumpikaan sama.

tarvama2
Viestit: 108
Liittynyt: 24.06.2007 16:58

Re: Materiaalin vaihto

Viesti Kirjoittaja tarvama2 » 30.01.2019 21:40

Jos Porscheen on luokiteltu Titaaniset veivit , saa niitä tietysti käyttää. Kyseessähän ei silloin ole materiaalin muutos, vaan luokitellun , vaihtoehtoisen materiaalin käyttö. Onhan autojakin jossa vaikka konepelti voi olla teräspeltiä tai alumiinia. Niitä voi käyttää jos en ovat luokiteltuja. On jopa autoja joissa niitä täytyy käyttää, saadakseen käyttää jotain muita luokiteltuja osia. Lisälehtien käyttö edellyttää yleensä, että kaikki muutokset pitää täyttyä.

Vastaa Viestiin