Volvo 242 varapyöräkotelot


Vastaa Viestiin
Tomppa
Viestit: 49
Liittynyt: 06.03.2015 0:15

Volvo 242 varapyöräkotelot

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 05.07.2018 11:30

242 gt 1.jpg
242 gt 1.jpg (175.98 KiB) Katsottu 703 kertaa
volvo 242gt side view.jpg
volvo 242gt side view.jpg (31.59 KiB) Katsottu 703 kertaa
Ollut epäselvyyttä ryhmä 2 Volvo 242 ikäkäusi I varapyörä koteloista. Volvo 242 GT ei alunperinkään ole ollut sellaisia isoja pusseja takana, kuten normaali malleissa. Linkki videoon. https://youtu.be/FxnYe-4Azz0

tarvama2
Viestit: 97
Liittynyt: 24.06.2007 16:58

Re: Volvo 242 varapyöräkotelot

Viesti Kirjoittaja tarvama2 » 08.07.2018 15:01

Mitä sanotaan ja näyttää luokitustodistuksessa. Vaikuttanee asiaan myös koskeeko ryhmää 1 tai 2.

Tv. MJT

rafu
Viestit: 212
Liittynyt: 01.07.2003 22:43

Re: Volvo 242 varapyöräkotelot

Viesti Kirjoittaja rafu » 14.07.2018 13:39

Volvo 242 GT ei ole luokiteltu. Ainoastaan sen keulamaski ja etuvalot ovat sallitut.

Rafu

Tomppa
Viestit: 49
Liittynyt: 06.03.2015 0:15

Re: Volvo 242 varapyöräkotelot

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 14.12.2018 13:11

Näin lukee Ruotsalaisessa ohjeessa.

Kaross:
Skyddsburen får inte utnyttjas att vara ett element i uppstyvandet av själva karossen.
Vilket man finner i Appendix VIA i Appendix K.
 Reservhjulsbaljorna togs bort på 1978 årsmodell.

Elikkä 1978 malleista poistettiin varapyöräkotelo.
Kysymys vieläkin. Jos teen 1978 mallista ( tuollainen GT kori tai vastaava 4 ovinen), niin joudunko hitsaamaan varapyöräkotelot ?

Pumppujalka
Viestit: 28
Liittynyt: 03.08.2011 14:35

Re: Volvo 242 varapyöräkotelot

Viesti Kirjoittaja Pumppujalka » 14.12.2018 20:41

Volvon 5626 luokkarilla luokiteltuun 242DL malliin on lisäluokituksella 11/03E lisätty malliversiot GL ja GT. GT malliversio vain kaksiovisena ja ruiskukoneella!
Kaikki näkemäni kuvat Volvo 242 GT mallista eri puolilta maailmaa ovat olleet ilman noita ulkonevia varapyöränkoteloita, kuten Tompan liittämissäkin kuvissa. Sen sijaan kaikissa muissa versioissa ne ovat! Ymmärtääkseni tämä on jo riittävä ikäkausitodiste siitä, että Volvo valmisti tuota kyseistä versiota vain ilman noita koteloita. Sen sijaan kaikissa muissa mallivariaatioissa ne ovat ennen ja jälkeen 242GT:n. Näin ollen Volvo 242GT malliversion 2-ovisena tulee nimenoman olla ilman noita varapyöräkotelon pullistuksia. 4-ovista ei voi y.m. syystä tietenkään tehdä!
Eli näillä perusteilla mielestäni voi rakentaa 2-ovisen Volvo 242 version, jossa ei ole noita varapyörän kotelon pullistuksia. Autossa tulee kuitenkin silloin olla GT:n maski/valot ja etuspoileri, eli auton tulee vastata ulkonäöltään nimenomaan 242GT versiota. Tämä pätee niin 1, kuin 2-ryhmässäkin. 2-ryhmän auton voi sitten vapaasti rakentaa ikäkauden I mukaisilla säännöillä. vrt. Ruotsin liiton tekemä selvitys!

js1
Viestit: 30
Liittynyt: 25.12.2010 21:38

Re: Volvo 242 varapyöräkotelot

Viesti Kirjoittaja js1 » 14.12.2018 23:07

Minulla juurikin tuollainen GT malli ja siitä todellakin puuttuu ne varapyöräpoterot. Mikäköhän siinäkin on ollut ajatus? Tullut sellaisia arvauksia,että ko mallin Volvon koreja ei olisi tehty Ruotsissa,vaan Hollannissa. Jossain daf tehtaassa?
Varapyörä ei nyt vaan mahdu sinne poteroon,vaan joutuu matkustamaan siellä takaluukun pohjalla seljällään....
Juha Selänne

Vastaa Viestiin