MINNE MENET HRCF ??
Re: MINNE MENET HRCF ??
TASKINEN,komppaan täydellisesti sinua,mutta yhtä ihmettelen,miksei kukaan sieltä hallituksesta ota kantaa täällä,tai yleensä vastaa mitään.Eräs pitkän linjan harrastaja Jämsästä ja varmaan toisi uusia näkökulmia asiaan,omistaa tälläkin hetkellä varmaan alle kymmenen autoa ja ajaa joka kisassa,kysyn aina häneltä vuosikokouksen kulusta onko mitään uutta,mitä siellä pystyy vaikuttaan asiat jo päätetty kabineteissa ennen kokousta on hänen tokaisu.Tämäkin otsake hastaa päättäjät komentoimaan jotain,vai onko kaikki hyvin?
Viimeksi muokannut KariB, 04 Tammi 2020, 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MINNE MENET HRCF ??
Kyllä juurikin näin!!! Harrastaminen on tehtävä mahdollisimman helpoksi harrastaa.. Olisi aika unohtaa ajatus "historicin ei kuulukkaan olla helppoa". Usein tuntuu, että ajatus on hyvä mutta toteutusvaiheessa iskee tarve tehdä asioista edes pikkuisen vaikeampaa. Aina etsitään syytä harrastajasta, maailman tilanteesta yms, mutta totuus on kuitenkin ihan jossain muualla.. Eiköhän hamu ole sen jo todistanut moneen kertaan. Uusia luokkia.. Taas kerran esim luokka jossa vapaa vaihteistovälitys, perävälitys+lukko ja tuplakaasuttimet sallitaan autoon kuin autoon... Olisiko siinä apu joihinki ongelmiin!? Tässä luokassa voisi myös ajaa vanhentuneella passilla yms.. Ei arvosarjastatusta, mutta muuten normaalia kilvan ajoa..
Re: MINNE MENET HRCF ??
KariB kirjoitti: ↑04 Tammi 2020, 18:49TASKINEN,komppaan täydellisesti sinua,mutta yhtä ihmettelen,miksei kukaan sieltä hallituksesta ota kantaa täällä,tai yleensä vastaa mitään.Eräs pitkän linjan harrastaja Jämsästä ja varmaan toisi uusia näkökulmia asiaan,omistaa tälläkin hetkellä varmaan alle kymmenen autoa ja ajaa joka kisassa,kysyn aina häneltä vuosikokouksen kulusta onko mitään uutta,mitä siellä pystyy vaikuttaan asiat jo päätetty kabineteissa ennen kokousta on hänen tokaisu.Tämäkin otsake hastaa päättäjät komentoimaan jotain,vai onko kaikki hyvin?
Re: MINNE MENET HRCF ??
lotari kirjoitti: ↑04 Tammi 2020, 19:19KariB kirjoitti: ↑04 Tammi 2020, 18:49TASKINEN,komppaan täydellisesti sinua,mutta yhtä ihmettelen,miksei kukaan sieltä hallituksesta ota kantaa täällä,tai yleensä vastaa mitään.Eräs pitkän linjan harrastaja Jämsästä ja varmaan toisi uusia näkökulmia asiaan,omistaa tälläkin hetkellä varmaan alle kymmenen autoa ja ajaa joka kisassa,kysyn aina häneltä vuosikokouksen kulusta onko mitään uutta,mitä siellä pystyy vaikuttaan asiat jo päätetty kabineteissa ennen kokousta on hänen tokaisu.Tämäkin otsake hastaa päättäjät komentoimaan jotain,vai onko kaikki hyvin?
Joskus ainakin oli kiellettyä osallistua keskusteluun....
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 24 Loka 2018, 10:49
Re: MINNE MENET HRCF ??
Tämä viestiketju on selkeästi ollut hyvin kiinnostava aihe harrastajien keskuudessa, kun katsoo kommenttien ja lukukertojen määrää. On siis helppo todeta, että aihe huolestuttaa meitä kaikkia. Ketjussa on kyselty hallituksen puolesta reaktiota tähän ketjuun, sitä ei näy, mikä sinänsä on ymmärrettävää, koska tämä foorumi on vapaalle keskustelulle, ei hallituksen virallisille kommenteille. Luonnollisesti myös hallitus tietää tilanteen, tästä ei tarvitse olla huolissaan, mutta tämäntyylisten viestien on tarkoitus herättää kaikissa meissä halu pyrkiä muuttamaan tilannetta. Niitä rakentavia, parantavia ideoita tänne kaivataankin, niistä saattaa silloin myös seuran päättävät elimet löytää jotain kehityskelpoista ja toteutettavaa.
Lähtökohtaisesti pitää muistaa, että HRCF on AKK:n alainen järjestö, joten niin kauan emme voi verrata Hamu:n kisoihin hintojen, sääntöjen tms puolesta, joka monen kommentin mielestä toisi lisää kilpailijoita, mikä sinänsä on totta, muutos täytyy lähteä AKK:n puolelta, jolloin myös seuramme pystyy tarjoamaan näitä kaivattuja helpotuksia. Näiden muutosten tapahtuminen onkin jo toinen juttu, AKK:n on vaikea antaa myönnytyksiä yhdelle lajille, koska muutkin haluavat silloin vastaavaa, eli muutoksen täytyisi olla kaiken kattava ja silloin ei enää puhutakaan pikkujutusta.
Lähtökohtaisesti pitää muistaa, että HRCF on AKK:n alainen järjestö, joten niin kauan emme voi verrata Hamu:n kisoihin hintojen, sääntöjen tms puolesta, joka monen kommentin mielestä toisi lisää kilpailijoita, mikä sinänsä on totta, muutos täytyy lähteä AKK:n puolelta, jolloin myös seuramme pystyy tarjoamaan näitä kaivattuja helpotuksia. Näiden muutosten tapahtuminen onkin jo toinen juttu, AKK:n on vaikea antaa myönnytyksiä yhdelle lajille, koska muutkin haluavat silloin vastaavaa, eli muutoksen täytyisi olla kaiken kattava ja silloin ei enää puhutakaan pikkujutusta.
Re: MINNE MENET HRCF ??
Tämänhän me varmasti kaikki ymmärrämme, ja siksi toimenpiteet vaativat radikaaleja toimenpiteitä lajimme puolesta.!! Kun hrcf liittyi akk:hon oli pelko jo silloin suuri, mitä siitä seuraisi... Silloin annettiin ymmärtää, että asiat muuttuisi vain parempaan suuntaan... No niin tai näin ollaan kuitenkin yhteisellä asialla, ja nyt viimeistään asiat saataisiin oikeaan suuntaan!
Re: MINNE MENET HRCF ??
vanhastaan voisin sanoa, että jos odotetaan että AKK tulee tekemään myönnytyksiä että harrastaminen HRCF,ssä helpottuu niin pitkissä puissa on,
meille on aina sanottu HAMUN kisoista että ne vie kadotukseen, ja sieltä ei kukaan palaa elävänä. . mutta kun on seuraillut sinne aidantakaa niin niillä näyttää menevän paremmin ja olevan hauskempaa kuin aidan tällä puolen, sen takia kannattaa katsella sinne kristallipalloon ja yrittää löytää mahdollisimman äkkiä se viisastenkivi , millä tätä hisse harrastamista täällä kotimaassa saadaan helpotettua, Joskus niiden Radikaalien päätösten pitäisi olla vielä paljon Radikaalimpia kuin että laitetaan ikkunankulmaan erivärisiä ikäkausi tarroja,, ,tai valitaan katsastus pääliköiden päällikkö
tutkimaan ettei ole laittomia autoja näkyvissä, toki hyviä nekin. . Ja kyllä se ikuinen herranpelko estää täällä monia julkaisemasta omia mielipiteitään ,pelätään että leimautuu johonkin, niin ei kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
meille on aina sanottu HAMUN kisoista että ne vie kadotukseen, ja sieltä ei kukaan palaa elävänä. . mutta kun on seuraillut sinne aidantakaa niin niillä näyttää menevän paremmin ja olevan hauskempaa kuin aidan tällä puolen, sen takia kannattaa katsella sinne kristallipalloon ja yrittää löytää mahdollisimman äkkiä se viisastenkivi , millä tätä hisse harrastamista täällä kotimaassa saadaan helpotettua, Joskus niiden Radikaalien päätösten pitäisi olla vielä paljon Radikaalimpia kuin että laitetaan ikkunankulmaan erivärisiä ikäkausi tarroja,, ,tai valitaan katsastus pääliköiden päällikkö
tutkimaan ettei ole laittomia autoja näkyvissä, toki hyviä nekin. . Ja kyllä se ikuinen herranpelko estää täällä monia julkaisemasta omia mielipiteitään ,pelätään että leimautuu johonkin, niin ei kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 21 Joulu 2003, 12:32
Re: MINNE MENET HRCF ??
Olin 000-autotehtävissä HAMUN:n järjestämässä rallissa Ikaalisissa toukokuussa 2019.Vierellä minulla oli erittäin kokenut rallin parissa kilpailijana sekä toimihenkilönä toiminut henkilö.Tuossa rallissa oli osanottajia lähes 270 kilpailijaparia.Kilpailun jälkeen pidetyssä loppupalaverissa annetaan raportti erittäin monesta tarkastelun kohteena olleista kohdista.Vaikka virallisia numeroihin perustuvaa arvostelua ei annetakkaan,oli koko rallin arvosana mielestämme 9,5.Kyseisessä rallissa minulla oli tilaisuus keskustella muutaman HAMU:n avainhenkilön kanssa.Näissä keskuteluissa kävi ilmi,että HAMU:n ajatukset ja tavat järjestää ralleja kannattaa myös Hissepäättäjien ottaa VAKAVASTI. AKK on jo osaltaan joutunut huomioimaan kansallisten harrastajien tarpeet ja toiveet yhtenä tarpeena varmistaa edes nykyisen harrastajamäärän pysyminen rallin parissa.Siellä pystytään kyllä tekemään isojakin päätöksiä ilman ,että niissä pitäisi huomioda koko moottoriurheilun laaja kirjo.
HRCF perustettiin aikanaan ajajien etujärjästöksi,ei kerhoksi.Historic asioita koskien mm. ikäkausia,ryhmiä, kilpailuluokkia ja teknisten sääntöjen tulkintaa on useita vuosia hoitanut lähes samat henkilöt ja heistä koostuvat toimielimet.Onko siellä kuunneltu harrastajien toiveita ja tehdyt päätökset todella palvelleet harrastajien tarpeita ja toiveita.Meillä Suomessa valittu FIA säännöstö kansallisen sijaan on harmittanut valtaosaa harrastajia yli 20v.
Tavoite,oli se millainen tahansa,on ilman konkreettisia toteuttamiskelpoisia keinoja pelkkä HAAVE.
Jarmo"pappa" Mustonen
Minullakin alkoi 7 vuosikymmen rallin harrastamista
HRCF perustettiin aikanaan ajajien etujärjästöksi,ei kerhoksi.Historic asioita koskien mm. ikäkausia,ryhmiä, kilpailuluokkia ja teknisten sääntöjen tulkintaa on useita vuosia hoitanut lähes samat henkilöt ja heistä koostuvat toimielimet.Onko siellä kuunneltu harrastajien toiveita ja tehdyt päätökset todella palvelleet harrastajien tarpeita ja toiveita.Meillä Suomessa valittu FIA säännöstö kansallisen sijaan on harmittanut valtaosaa harrastajia yli 20v.
Tavoite,oli se millainen tahansa,on ilman konkreettisia toteuttamiskelpoisia keinoja pelkkä HAAVE.
Jarmo"pappa" Mustonen
Minullakin alkoi 7 vuosikymmen rallin harrastamista
Re: MINNE MENET HRCF ??
Ei ihan noille vuosikymmenelle pääse,mutta 60vuotta,St-kilpailun mäkikokeessa lähettäjänä 12-vuotiaana.Kiitos Mustonen sulle tuosta Harrasterallin huomiosta,yleensä sanotaan siellä on sitä sun tätä ja sinnepäin.Mutta nyt jo saannut ulkomaita myöten saannut mielenkiintoa.AKK-puolella Historicin lajiryhmä päättää asiat,eli Fia säännöillä hoidetaan lajia siellä.Siis tämä HRCF-foorumi on vain historicic tai olkoon vaikka Classic ralliauton ystäville tarkoitettu keskustelu Foorumi,siis ei päätösvaltaa asioihin.Kyllähän se voisi olla hyvä niin että tuota Kansallista historic rallipuolta kehitetään tuolla Hamun puolella, AKK hoitaa ton FIA kohtaisen historic puolen.Joten suotavaa olisi että myös Harrastepuolen asiat ja kilpailu-uutiset sopisivat tänne Foorumille ja niitä saisi laittaa tänne ilman mukinoita, yhteisen asian vuoksi.Hyvää rallivuotta 2020 kaikille vanhojen autojen ystäville.Hyvä osoitus kansallisen historic rallin toiminnasta,Aircooled VW-sarja,15-valmista autoa,10-tulossa lisää,viittä vaille valmis,pojilla oikea ote historic toimintaan,käykääpä katsomassa Huolto ja kuljetuskalustoa,ei näy mitään Sprinttereitä.TV.KB
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 21 Joulu 2003, 12:32
Re: MINNE MENET HRCF ??
HISTORIAN HAVINAA
Aloittaessa Historic rallin parissa v1995 oli meitä harrastajia kilpailussa mukana n25-30 autokuntaa.Innostus oli valtavaa.Historic rallit hakivat muotoaan ja asemaansa rallien parissa.Nopeasti kävi ilmi,että tarvitaan jonkinlainen toimielin viemään Historic asiaa eteenpäin.Rafun ehdotuksesta ja myötäväikutuksella luotiin nykyisen HRCF:n esivaihe perustamalla Historic työryhmä,jonka jäseninä oli 2 edustajaa kustakin silloisesta luokasta.Asioita vietiin eteenpäin mm.yhteistyössä AKK:n kanssa.Meillä oli tuolloin pulma;miten houkutella uusia harrastajia nopeasti mukaan Historic lajin pariin.Tehtiin radikaali kansallinen päätös luoda uusi luokka alle 850cc.Tämä osoittautui oikeaksi toimenpiteeksi,koska osallistujamäärät kasvoivat niin,että tästä luokasta taisi muodostua suurin luokka.Mukaan tulivat Trapantit,Saabit, Minit ym.On vahinko,että tämä luokka myöhemmin FIA sääntöihin vedoten poistettiin.Samankaltainen historia koski myöhemmin ikäkauden F -65 autoja ,jotka taas FIA sääntöön perustuen yhdistettiin ikäkauteen G-69.Historian aikana on muitakin merkkittäviä päätöksiä, joissa on orjallisesti noudatettu FIA sääntöjä.Vain kansainvälisissä kilpailuissa tarvittiin kansainvälistä passia.Nyt harrastajilla on taas pulma:miten houkutella talleissa olevat autot uudestaan mukaan,miten huokutella uusia harrastajia Historicin pariin ja miten motivoida nykyiset harrastajat pysymään lajin parissa!!Olisiko kansallisten päätösten aika?
Aloittaessa Historic rallin parissa v1995 oli meitä harrastajia kilpailussa mukana n25-30 autokuntaa.Innostus oli valtavaa.Historic rallit hakivat muotoaan ja asemaansa rallien parissa.Nopeasti kävi ilmi,että tarvitaan jonkinlainen toimielin viemään Historic asiaa eteenpäin.Rafun ehdotuksesta ja myötäväikutuksella luotiin nykyisen HRCF:n esivaihe perustamalla Historic työryhmä,jonka jäseninä oli 2 edustajaa kustakin silloisesta luokasta.Asioita vietiin eteenpäin mm.yhteistyössä AKK:n kanssa.Meillä oli tuolloin pulma;miten houkutella uusia harrastajia nopeasti mukaan Historic lajin pariin.Tehtiin radikaali kansallinen päätös luoda uusi luokka alle 850cc.Tämä osoittautui oikeaksi toimenpiteeksi,koska osallistujamäärät kasvoivat niin,että tästä luokasta taisi muodostua suurin luokka.Mukaan tulivat Trapantit,Saabit, Minit ym.On vahinko,että tämä luokka myöhemmin FIA sääntöihin vedoten poistettiin.Samankaltainen historia koski myöhemmin ikäkauden F -65 autoja ,jotka taas FIA sääntöön perustuen yhdistettiin ikäkauteen G-69.Historian aikana on muitakin merkkittäviä päätöksiä, joissa on orjallisesti noudatettu FIA sääntöjä.Vain kansainvälisissä kilpailuissa tarvittiin kansainvälistä passia.Nyt harrastajilla on taas pulma:miten houkutella talleissa olevat autot uudestaan mukaan,miten huokutella uusia harrastajia Historicin pariin ja miten motivoida nykyiset harrastajat pysymään lajin parissa!!Olisiko kansallisten päätösten aika?
Re: MINNE MENET HRCF ??
Aivan samaa mieltä Pappa Mustosen kanssa. . aina ihmetelty miksi Suomessa kansallisesti pitäisi orjallisesti noudattaa FIA sääntöjä,
Homma mahdollisimman helpoksi , ottaa se auto sieltä tallista ja lähteä mukaan, Uskoisin että on monia ketkä ei halua ajaa koko sarjaa vaan yksittäisiä itselleen sopivia kisoja, ja sos sen voisi tehdä helposti oli sitten passi vanha tai uusi varusteet kunnossa oli leimaa tai ei, näillä ns pikku autoilla ajaa usein meitä tavallisia työssäkäyviä millä rahat tiukassa, lähteminen kisoihin voi olla pienestä kiinni. Tänä päivänä yhteiskunta luo paineita tätä harrastusta kohtaan, turha niitä on itse luoda lisää. Töissäni tapaan paljon alan harrastajia ja kaikilla on ollut jo vuosia nämä samat asiat ihmettelyn alla.
Homma mahdollisimman helpoksi , ottaa se auto sieltä tallista ja lähteä mukaan, Uskoisin että on monia ketkä ei halua ajaa koko sarjaa vaan yksittäisiä itselleen sopivia kisoja, ja sos sen voisi tehdä helposti oli sitten passi vanha tai uusi varusteet kunnossa oli leimaa tai ei, näillä ns pikku autoilla ajaa usein meitä tavallisia työssäkäyviä millä rahat tiukassa, lähteminen kisoihin voi olla pienestä kiinni. Tänä päivänä yhteiskunta luo paineita tätä harrastusta kohtaan, turha niitä on itse luoda lisää. Töissäni tapaan paljon alan harrastajia ja kaikilla on ollut jo vuosia nämä samat asiat ihmettelyn alla.
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 21 Joulu 2003, 12:32
Re: MINNE MENET HRCF ??
MIKÄ NÄITÄ YHDISTÄÄ?
Vuoden 2019 Midnattssols Rallissa oli 180 osanottajaa ralliluokissa sekä 29 osanottajaa tasanopeusluokissa,vaikka järjestäjä oli rajannut kuljettajien vähimmäisiäksi 45 v, eikä sallinut 4 vetoautojen osallistumista. RAC rallissa puolestaan viime syksynä oli 150 kilpailijaparia.Molemmat rallit ajettiin noudattamalla kansallisia sääntöjä ilman kv sääntöjen vaatimuksia.Suomessa on harrastajia yritetty houkutella tulemaan takaisin lajin pariin tai edes pysymään mukana monilla keinoin,viimeisempänä näytösajoluokalla.Näyttää sitä,että myös tässä luokassa autolta vaaditaan kansainvälisen tekniikkasääntöjen mukaista rakentamista ja passia.Onko nämä autot Historic autoja vai Historiallisia näytöksiin tuotavia entisajan ralliautojen näköisiä autoja.Katsojia kiinnostaa ennen muuta ulkonäkö,ei niinkään niiden tekniikka.Edellä mainittuja ralleja yhdistää kansalliset säännöt.Monet näilläkin sivuilla esitetyt toiveet huutavat enemmän kansallisia sääntöjä myös meille.HRCF:llä on mandaatti,jos se näin päättää ,muuttaa osan asioista omilla päätöksillään,osaan tarvitaan myös AKK:n hyväksyntä.Aiemmin totesin ,että olen vakuuttunut tämän päivän AKK:n noteeraavan vakavasti sinne esitetyt asiat.Jos jatketaan samoilla eväillä, käy pian niin,että viimeisetkin eväät on syöty.Uudet eväät voi tulla mahdollisen uuden perustettavan Historic ry:n kautta.Tämä tulisi jakamaan Historic autot kahteen keskenään kilpailevaan sarjaan.Näin on käynyt jo ryhmälle F. Toivottavasti näin ei tarvitse käydä.Tsemppiä ja ryhtiä HRCF:n hallitukselle.
Vuoden 2019 Midnattssols Rallissa oli 180 osanottajaa ralliluokissa sekä 29 osanottajaa tasanopeusluokissa,vaikka järjestäjä oli rajannut kuljettajien vähimmäisiäksi 45 v, eikä sallinut 4 vetoautojen osallistumista. RAC rallissa puolestaan viime syksynä oli 150 kilpailijaparia.Molemmat rallit ajettiin noudattamalla kansallisia sääntöjä ilman kv sääntöjen vaatimuksia.Suomessa on harrastajia yritetty houkutella tulemaan takaisin lajin pariin tai edes pysymään mukana monilla keinoin,viimeisempänä näytösajoluokalla.Näyttää sitä,että myös tässä luokassa autolta vaaditaan kansainvälisen tekniikkasääntöjen mukaista rakentamista ja passia.Onko nämä autot Historic autoja vai Historiallisia näytöksiin tuotavia entisajan ralliautojen näköisiä autoja.Katsojia kiinnostaa ennen muuta ulkonäkö,ei niinkään niiden tekniikka.Edellä mainittuja ralleja yhdistää kansalliset säännöt.Monet näilläkin sivuilla esitetyt toiveet huutavat enemmän kansallisia sääntöjä myös meille.HRCF:llä on mandaatti,jos se näin päättää ,muuttaa osan asioista omilla päätöksillään,osaan tarvitaan myös AKK:n hyväksyntä.Aiemmin totesin ,että olen vakuuttunut tämän päivän AKK:n noteeraavan vakavasti sinne esitetyt asiat.Jos jatketaan samoilla eväillä, käy pian niin,että viimeisetkin eväät on syöty.Uudet eväät voi tulla mahdollisen uuden perustettavan Historic ry:n kautta.Tämä tulisi jakamaan Historic autot kahteen keskenään kilpailevaan sarjaan.Näin on käynyt jo ryhmälle F. Toivottavasti näin ei tarvitse käydä.Tsemppiä ja ryhtiä HRCF:n hallitukselle.
Re: MINNE MENET HRCF ??
Hienoa että aihe jatkaa kulkuaan.. Olisi enemmän kuin hienoa, jos hrcf:n hallitus ottaisi kantaa asiaan.. Jos ei täällä, niin sitten esim uutiskirjeen muodossa. Kaikki eivät tänne viitsi tosiaan mielipiteitään kirjoitella, mutta keskustelu käy kuumana muuallakin.. Olisi suoraselkäistä toimintaa kertoa, aiotaanko asialle tehdä jotain vai ei?! Jo vaikka ihan senkin takia, että tietäisi miksi jäsenmaksua maksaa, jos maksaa... Positiivista kuitenki on, ettei tällä kertaa ketään ole vielä nimetty ammattivalittajaksi.. Ehkä se valittaminen ei silloin joskus ollutkaan turhaa?
Re: MINNE MENET HRCF ??
Miettimiseksi, ajatellaanpa tilannetta että häviät pitkän ja kostean saunaillan jälkeen vedonlyönnin. Sinun pitää lähteä ajamaan vuosien tauon jälkeen yksi ralli ja kaverit innoissaan lupautuvat pyyhkimään pölyt vuosia sitten tallin perukoille unohtuneesta Kostajasta. Verraten kahta kilpailuja järjestävää organisaatiota; kuinka paljon rahaa, aikaa ja vaivaa kuluu tähän ex-tempore -projektiin? Niin ennen kilpailua kuin sen aikana. Enkä tarkoita Kostajan käynnistämistä.
Luulen että tässä juuri se iso kynnys monelle kilpailu-uran jatkajalle. Ja kuitenkin monella se yksi rallikin saattaa taas herättää sen kiinnostuksen jatkamaan. Kyllä HAMU on tässä oikealla tiellä.
Vaikkakin meidän varttuneempien lisenssivaatimuksiin kuuluvat esim lääkärintarkastukset ovat ilman muuta tärkeitä
Luulen että tässä juuri se iso kynnys monelle kilpailu-uran jatkajalle. Ja kuitenkin monella se yksi rallikin saattaa taas herättää sen kiinnostuksen jatkamaan. Kyllä HAMU on tässä oikealla tiellä.
Vaikkakin meidän varttuneempien lisenssivaatimuksiin kuuluvat esim lääkärintarkastukset ovat ilman muuta tärkeitä
Re: MINNE MENET HRCF ??
Ja tuosta tekniikkapuolesta, eikö moottorin/laatikon/perän sisuskaluja voisi vapauttaa kunhan alkuperäiset kuoret säilyvät? Esim Foortin OHCstä ei saa juurikaan tehokkaampaa vaikka sinne saisikin H-veivit. Tai Ooppeliin kunnon keinuvivut. Mutta koneen kustannus vähenee ja elinikä pitenee.
Ja vaikka olisi minkälaiset veivit ja nokat, ainakin meikäläisestä (ja kyllä monesta muustakin) ne Teinicorolla-starletti ja Kenttiescorttimiehet painaa oikealta ja vasemmalta ohi, ei näytä se pärjääminen olevan lainkaan nuista hevosista kiinni. Mutta jos vielä pitäisi ajella ns kusi sukassa peläten koko ajan sen (laillisen ja kalliin) koneen tai askin särkymistä, se tuntuisi vielä kamalammalta. Ja jos se särkyy, odottelet sitä yhtä ratasta Englannista puoli vuotta ja pelit seisoo tallissa.
Ja vaikka olisi minkälaiset veivit ja nokat, ainakin meikäläisestä (ja kyllä monesta muustakin) ne Teinicorolla-starletti ja Kenttiescorttimiehet painaa oikealta ja vasemmalta ohi, ei näytä se pärjääminen olevan lainkaan nuista hevosista kiinni. Mutta jos vielä pitäisi ajella ns kusi sukassa peläten koko ajan sen (laillisen ja kalliin) koneen tai askin särkymistä, se tuntuisi vielä kamalammalta. Ja jos se särkyy, odottelet sitä yhtä ratasta Englannista puoli vuotta ja pelit seisoo tallissa.