Pistelasku HRT sarjassa 2021


Vastaa Viestiin
Jalez99
Viestit: 90
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Hollola

Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja Jalez99 » 30 Loka 2020, 14:22

Mielipiteitä kaivataan..

Nyt kun luokkajako on säilymässä samana kuin kaudella 2020, tarvittaisi mielipiteitä pistelaskusta. Kommentit sunnuntaihin 1.11. klo 18 mennessä.

HRCF on saanut palautteita siitä, että nykyisessä pistelaskussa huonoa on se, että kilpailijat, jotka ajavat luokissa joissa on vain yksi lähtijä eivät voi menestyä sarjassa.

Onko siis harrastajien mielestä parempi antaa luokkavoitosta aina 11 pistettä, vaikka lähtijöitä olisi vain yksi. Vai onko nykyinen parempi eli vain 9 pistettä yhdellä lähtijällä?

Tasapistetilanteissahan luokkien lähtijöiden määrä ratkaisee sijoituksen.

Nykyinen 2020 sarjasääntö:

6. Pistelaskenta
1. ja 2. ohjaaja saavat pisteitä osakilpailusta luokkatulosten perusteella niin, että voittaja saa 11 pistettä, seuraava 9 pistettä, 3. sijoittunut 8 pistettä, 4. 7 pistettä jne. Jokainen luokassa kilpailuun hyväksytty kilpailija saa 1 pisteen.

Mikäli luokassa on kilpailuun hyväksyttyjä kilpailijoita vain yksi (1) saa kyseinen kilpailija 9 pistettä ollessaan mukana kilpailun lopullisissa tuloksissa.


Janne

samit
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 12:10

Re: Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja samit » 30 Loka 2020, 22:00

Minun mielipide on että nykyinen malli on parempi. Toivotaan että ensi kaudeksi tulisi enemmän autoja mukaan joka luokkaan.

jar
Viestit: 48
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 15:43

Re: Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja jar » 30 Loka 2020, 22:23

Suora lainaus:
Category points will be allocated to the classified Drivers and
Co-drivers in each category as follows:
1st overall 8 points
2nd overall 6 points
3rd overall 5 points
4th overall 4 points
5th overall 3 points
6th overall 2 points
7th overall 1 point.
Class points will be allocated to the classified Drivers and
Co-drivers. If 2 cars or more did take the start of the rally in the
class:
1st in class 10 points
2nd in class 8 points
3rd in class 6 points
4th in class 5 points
5th in class 4 points
6th in class 3 points
7th in class 2 points
8th in class 1 point.
If fewer than 2 cars did take the start of the rally in the class:
1st in class 5 points
In exceptional circumstances, the FIA reserves the right to allot
2 extra bonus points for starters and 3 extra bonus points for
finishers.

Korjaa "FIA" lyhenteellä "HRCF"

jar
Viestit: 48
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 15:43

Re: Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja jar » 31 Loka 2020, 23:32

Tuolta se näyttäisi tämän vuodne osalta, joitakin muutoksia
Sija Kuljettaja Seura Lk Auto Pisteet Pisteet_2
2. Sami Jaakkola Päij-HUA 3 Sunbeam Avenger 1600 GT 35 50
1. Onni Mustapuro HRCF 4 Mercedes Benz 280 E 36 48
4. Panu Pitkänen FoSUA 4 Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 34 44
3. Risto Tiinus AUK J-äijät 2 Sunbeam Avenger 35 37
6. Ole Lindell KokUA 4 Ford Escort RS 2000 12 19
5. Sami Heino NokUA 2 Mazda 1300 15 16
7. Raimo Linden AUK J-äijät 3 Toyota Celica 1600 10 15
7. Harry Nieminen KajUA 4 Ford Escort RS 2000 10 15
7. Teemu Koivisto HeiUA 4 Mercedes Benz 280 CE 10 13
10. Hannu Sällinen MäntsMK 3 Ford Cortina 1600 GT 2 1
10. Ari Vuorinen PoSUA 1 Fiat 850 2 1
10. Timo Heinonen PoSUA 1 Fiat 850 2 1

1. Jari Valtaala AlavUA 6 Toyota Corolla 39 60
4. Hannu Sartovuo HRCF 6 Ford Escort 1300 GT 35 52
3. Martti Sarasto NHD 7 Ford Cortina GT 39 47
2. Jari Ohrankämmen HRCF 5 Wartburg 353 39 45
5. Antti Heinänen AL_Myrskylä 5 Fiat 850 Special 25 25
7. Veijo Hänninen SLUA 6 Austin Cooper S 19 24
6. Juha Berner HyUA 8 Plymouth Valiant 21 23
8. Ari Koskinen UUA 6 Renault 17 17
10. Ole Lindell KokUA 6 Ford Escort 1300 GT 9 11
9. Joni Forsberg AnkUA 5 Ford Anglia 10 10
11. Matti Leander HRCF 6 Ford Escort 1300 GT 5 3
12. Bertil Lindholm HRCF 7 Ford Cortina Lotus 5 3
13. Raine Lepoaho KeurUA 6 Morris Cooper S 2 1
14. Jyrki Meronen AUK J-Äijät 7 Ford Cortina GT 2 1

1. Kari Loppi UUA 10 Ford Cortina 1600 GT 39 57
2. Niko Allinen KiuUA 9 Ford Escort 1300 GT 39 52
3. Pasi Männistö EPUA 10 Ford Escort 1600 35 42
5. Ilpo Hietanen NuUA 11 Volvo 142 S 25 39
4. Toni Sinkkonen TamUA 9 Datsun 100A 35 37
8. Janne Karppinen ScPalas 11 Datsun 160J 13 16
9. Jorma Ala-Lahti HRCF 11 Ford Escort RS 1600 12 16
7. Eero Kortelahti VeSa 10 Sunbeam Avenger 1600 GT 13 15
6. Lauri Lajunen HRCF 11 Triumph TR7 16 13
11. Esa Vuorio VääUA 11 Ford Escort RS 2000 10 12
10. Petter Wallen HRCF 11 Saab 96 V4 10 11
13. Esa Vahvaselkä HAU 10 Ford Escort 1600 9 10
14. Bertil Lindholm HRCF 11 Volvo 164 9 7
12. Mikko Frilander TeisUA 10 Sunbeam Avenger 1600 GT 9 6
15. Jussi Lappalainen KiuUA 9 Ford Escort 1300 GT 5 3
15. Marco Pöytälaakso VesUA 10 Ford Escort 1600 5 3
17. Tomi Tikanmäki LprRT 11 Saab 96 2 1
17. Heikki Valkonen LMM 11 Volvo 144 2 1
19. Petri Fonsell THU-TEAM 9 Ford Escort 1300 GT 2 1
19. Janne Kanerva AnkUA 11 Volvo 142 S 2 1
19. Joonas Kolehmainen LopUA 11 Ford Escort RS 2000 2 1

4. Janne Lindberg TerUA 13 Volkswagen Golf GTI 35 50
2. Jani Salmi AMM 14 Volvo 242 35 47
1. Matti Jaatinen NHD 14 Volvo 242 35 46
3. Keijo Hållfast HRF 12 Toyota Starlet 35 40
5. Harri Eerola AnkUA 14 Ford Escort RS 2000 31 38
6. Rainer Vesiaho SaarUA 14 Volvo 242 26 32
7. Vesa Glad NokUA 12 Toyota Starlet 23 26
8. Antero Sakselin SomUA 14 Volvo 242 17 20
9. Jere Piekkala SomUA 14 Volvo 244 11 9
10. Kai Bruun AUK J-Äijät 13 Volkswagen Golf GTI 10 9
11. Seppo Raittila PR-Racing 12 Toyota Starlet 9 7
12. Harri Hartojoki NilUA 14 Opel Ascona B 7 7
13. Teemu Koivunen SomUA 14 Volvo 242 5 3
14. Jyrki Putila Leppävirta RT 14 Volvo 242 2 1
14. Jarmo Mursula EPUA 14 Opel Manta B 2 1
16. Tuomo Hannonen JyvUA 14 Ford Escort RS 2 1
17. Jani Ahola KokUA 14 Ford Escort RS 2000 2 1
17. Jesse-Joonas Haake RiiUA 12 Volvo 66 2 1

1. Sami Tuominen SaarUA 17 Opel Manta 2.0 E 39 55
3. Arttu Karttunen AMM 17 Opel Kadett E GSi 16V/ 35 49
4. Risto Laine SiAk 18 Mercedes Benz 190 E 2.3-16 (W201) 35 45
2. Esa Lindroos AUK J-äijät 16 Toyota Corolla 1600 GT 2 door (AE86) 37 40
5. Ilkka Koskela TAUK 17/18 Ritmo Abarth 130 TC/MB 24 27
6. Riku Niemenmaa TamUA 16 Lada Samara 1500 19 19
7. Mikke Yrjölä RaisUA 16 Corsa Opel GSI 2 1
8. Kai Pihlman OrSUA 15 Skoda 130 L 2 1
8. Matti J. Tarvainen OriUA 15 Skoda 130 L 2 1

1. Mika Karpiola Mäntän UA 20 Ford Escort 1300 GT 39 50
2. Heikki Westerlund LamUA 22 Opel Manta 2.0 E 37 50
3. Antti Leponiemi KSAU 21 Ford Escort 1600 33 37
4. Timo Pitkäniemi LamUA 20 Ford Escort 1300 GT 27 34
6. Tommi Hannuksela HRCF 22 Ford Escort RS 12 19
6. Ari-Matti Rikkinen LprRT 23 Ford Sierra RS Cosworth 12 17
11. Ville Jauhiainen NilUA 22 Ford Escort RS 10 13
5. Jukka-Pekka Riskusalo HamUA 23 Volvo 242 15 11
6. Vilppu Kokko HeiUA 21 Chrysler Avenger 12 11
9. Teemu Koivisto HeiUA 23 Mercedes Benz 280 CE 10 10
13. Reijo Lauren THU-Team 22 Ford Escort RS 9 10
9. Klaus Wilkman HRCF 21 Sunbeam Avenger 1600 GT 10 9
12. Matti J. Tarvainen OriUA 23 Mitsubishi Galant VR4 10 9
14. Martti Virolainen HRCF 22 Opel Ascona B 8 8
18. Yrjö Aalto LemUA 23 Toyota Celica 2000 3 3
18. Juhani Pelkonen HRCF 23 Opel Ascona 400 3 3
21. Petri Söyring TerUA 22 Opel Kadett GTE 2 3
15. Timo Markkanen AL-Kangasniemi 21 Toyota Corolla 2 1
15. Heikki Viljanen HeiUA 23 Audi quattro 2 1
15. Martti Sirro HyUA 23 Audi quattro 2 1
18. Mikael Wikstedt HRCF 20 Opel Kadett 1.3 2 1

JTV63
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 17:07

Re: Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja JTV63 » 01 Marras 2020, 09:43

Hienoa pistelaskuanalytiikkaa, Jukka Aromaa! Tätä paljon keskustelua herättänyttä aihetta ei voisi muutoin lähestyäkään, kuin toteuttamallasi tavalla, jolla vertaillaan kahden eri pistelaskumallin vaikutusta sarjatuloksiin ja -sijoituksiin.

Tuon vertailun pohjalta voitaisiin varmaan todeta, että ”FIA-pistelaskumalli” olisi toimivampi ja oikeudenmukaisempi HRT-sarjassa. Voisi olla myös että ns. pisteiden varmistelu kilpailuissa jäisi vähemmälle, jos myös kategoriasijoituksella ja -pisteillä on merkitystä. Mielestäni parempi pistelaskentamalli kuin nykyinen. Kannatetaan!!!
Viimeksi muokannut JTV63, 01 Marras 2020, 20:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pumppujalka
Viestit: 58
Liittynyt: 03 Elo 2011, 14:35

Re: Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja Pumppujalka » 01 Marras 2020, 19:12

No ei tuo yleiskilpailutuloksista palkitseminen ainakaan meitä pienillä ja tehottomilla autoilla ajavia kovasti kannusta! Pelkään pahoin, että karsii entisestään osallistujia.

jar
Viestit: 48
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 15:43

Re: Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja jar » 01 Marras 2020, 19:21

Jokaisessa kategoriassa on pärjätty pienemmällä autolla. Menestymistä helpottaa osallistuminen kilpailuun ja se että luokassa on enemmän kuin yksi osallistuja.

JTV63
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 17:07

Re: Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja JTV63 » 01 Marras 2020, 20:13

FIA-pistelaskentamallissa on määritetty pisteet kategoriakohtaisesta sijoituksesta, ei yleiskilpailusijoituksesta.

ohranja
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Syys 2006, 08:48

Re: Pistelasku HRT sarjassa 2021

Viesti Kirjoittaja ohranja » 07 Marras 2020, 09:48

Kiitos kommenteista! Hrcf hallitus on nyt tehnyt 2021 sääntöesityksen Akk:n käsiteltäväksi.Tarkoitus on toteuttaa ensi vuonna yhdessä lajiryhmän kanssa harrastajakysely, jossa tätäkin asiaa kartoitetaan laajemmin.

Terveisin

Jari Ohrankämmen

Vastaa Viestiin