EM-Historic, sääntömuutokset


Vastaa Viestiin
tarvama2
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 16:58

EM-Historic, sääntömuutokset

Viesti Kirjoittaja tarvama2 » 05 Helmi 2023, 23:02

Kuulin hevosmiesten tietotoimistosta uutisia uusista EM-Historic säännöistä. Kisoista poistuvat / muuttuvat, nykyisin käytössä olleet luokkajaot. Käytännössä kilpailut jaetaan Categorioihin kuten nykyisinkin. Muutos tulee siitä, että käsittääkseni Categoriasta jää puuttumaan useat luokat. Esim Cat 4. Ajetaan vain N-ryhmä. kaikki yhdessä. Ryhmä A ja B alle lk E 2 alle 1650 cm3 sekä ryhmä B lk E 3 alle 2000.cm3. Missä/ millä ajetaan yli 2000 cm3 autoilla. Olisiko säännöissä joku puutos tai käännösvirhe ? Jos näin asiat muuttuvat kuihtuu koko EM-Historic sarja. Se että sinne pääsee ajamaan
kansallisella lisenssillä on OK. Olisi voinut tulla tieto vain vähän aikaisemmin. Koskee tosin vain kilpailijoita jotka eivät ole ilmoittautuneet sarjaan. Uskon että Lahdessa saattaa olla puutosta EM-sarjan kisoissa, ellei järjestäjä laita lisää luokkia. Se on sääntöjen mukaan mahdollista.

TV. MJT

admin
Site Admin
Viestit: 133
Liittynyt: 06 Touko 2007, 17:08
Viesti:

Re: EM-Historic, sääntömuutokset

Viesti Kirjoittaja admin » 16 Helmi 2023, 22:06

FIA EHRC 2023 -sarjan uudistettu luokkajako ikäkaudessa -90 menee seuraavasti:
C4-E1; ryhmä N
C4-E2; ryhmä A max. 2000 cm3 ja ryhmä B max. 1600 cm3
C4-E3; ryhmä A yli 2000 cm3 ja ryhmä B yli 1600 cm3

tarvama2
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 16:58

Re: EM-Historic, sääntömuutokset

Viesti Kirjoittaja tarvama2 » 17 Helmi 2023, 21:25

Selvityksestä pääsee siihen käsitykseen että ei ole olemassa kuin 3 luokkaa, koskien EM pisteita ikäkaudessa J1-J2. Onneksi kilpailujen järjestäjä voi lisätä luokkia tarpeen mukaan, mutta pisteitä saa vain näistä.. Tällä luokkajaolla osallistuja määrä vähenee, vaikka ei niitä nyt tässä ikäkaudessa niin montaa ole ollutkaan. Ajattelin lähteä B-ryhmän autolla Lahteen, valitettavasti sillä ei ehkä ole mielekästä lähteä samaan luokkaan kuin ryhmän A alle 2 litraiset?
Aika näyttää. Luokkajaot kilpailukutsussa ratkaisevat. Ehkä vain kansalliselle puolelle. Harmi katkaista perinnettä, kun on vuodesta 1991 OLLUT KV-puolen kisoissa. Otin sen vuoksi tällekin vuodelle KV lisenssin. Ehkä perinne katkeaa ja kisa halpenee.
Viimevuosina ajellut EM-kisoja N-ryhmän autolla. Nyt sekään ei näytä hyvältä. N-ryhmässä kaikki autot ja vetotavat ajavat samassa luokassa.

admin
Site Admin
Viestit: 133
Liittynyt: 06 Touko 2007, 17:08
Viesti:

Re: EM-Historic, sääntömuutokset

Viesti Kirjoittaja admin » 20 Helmi 2023, 08:15

Mitä tulee FIA EHRC -luokkajakoihin ja -luokkapisteisiin, niin FIA EHRC 2023 -sarjasääntöjen mukaan luokkasijoituspisteitä ei jaeta - jaetaan vain kategoriasijoituspisteitä. Siitä huolimatta, että on ikäkategorioiden sisälle rakennettu erilaisia luokkajakoja.

tarvama2
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 16:58

Re: EM-Historic, sääntömuutokset

Viesti Kirjoittaja tarvama2 » 22 Helmi 2023, 13:13

Nuo uudet sääntötarkennukset aiheuttavat sen ettei pienemmillä ja heikkotehoisilla autoilla kannata osallistua sarjaan. Sarjamaksun nostokin saattaa aiheuttaa sarjaan osallistuvien määrää. Olen keskustellut kilpailijoiden kanssa jotka ovat osallistuneet sarjaan, muuta jättävät sen nyt väliin. Käyvät kyllä osittain ajelemassa mm. Tshekissä ja luonnollisesti suomessa. Luokkajaot määrittelevät ehkä ajetaanko kv-, tai kansallisella puolella. Yhteiskuljetuksienkin kanssa pieniä ongelmia. Aikaisemmin kuljetuksia hoidellut Papusen Jouni on kuulemma perustanut autokorjaamon Torremolinokseen ja sieltä käsin kuljetukset suomesta Tshekkiin eivät onnistu. Anttalaisen Pekka on vailla kuletusapua, joten jos jollakin vinkkiä viikoksi niin yteys Pekkaan. Sverre ja todennäköisesti Hyvärinen menevät omilla kuljetuksilla. Aromaasta ja mahdollisista muista lähtijöistä ei tällä hetkellä tarkempaa tietoa. Mitään yhteismajoituksia ei ole tällä hetkellä tiedossa. Ilmeisesti U Jandu, vai mikähän se nyt oli, ottaa vastaan majoittuvia.
Yhteydet esim. englannin kielellä.

Terv.MJT

Vastaa Viestiin